-
Waarom mijn plannen niet te strikt mogen zijn
Een tijd geleden had ik het met een vriend over mijn plannen. Hij zei: grappig je helpt mensen te plannen en jouw proces om blogs te schrijven is chaotisch. Wat is mis met traditionele plannen? Er lijkt iets in de lucht te hangen, dat alleen een bepaalde type plan een goede plan is. Het probleem […]
-
Stop met vergelijken: Hoe focus je marketing kan verbeteren
Met marketing bedoel ik – mogelijk een beetje oneerbiedig, waarvoor mijn excuses – alle activiteiten die nodig zijn om met je vakmanschap geld te verdienen. Er zijn verschillende manieren en laat mij meteen beginnen dat ik zeker geen marketing expert ben. Ik kan je wel helpen je plan zo aan te passen dat je er […]
-
Hoe je keuzes kunt maken als je je klant niet wilt (of kunt) vragen
Je wilt iets in je marketing aanpassen, misschien tekst op je website veranderen. Eigenlijk zou je je klanten willen vragen wat ze ervan vinden, want dan zou het helemaal op hun afgestemd zijn. Maar, je wilt of kunt die vraag niet stellen. Waarom je je klanten niet kunt – of wilt – vragen Misschien vraag […]
-
Hoe FOCUS je helpt je bedrijf op te bouwen
Je bent voor jezelf begonnen vanuit een passie of dat een baan niet de meest geschikte manier is om te geven wat je wilt geven. Ik heb bijvoorbeeld geen vacature als FOCUS-coach langs zien komen – ook al komt scrum master aardig in de buurt 😊 Een bedrijf opbouwen kan voelen als timmeren aan een […]